بهترين وعده‌هاي غذايي مخصوص تابستان

سرویس سلامتبه نقل از دکتر من؛ بخش تغذیه:

تمام ترکيبات غذايي که دير هضم هستند نبايد در فصل تابستان خورده شود به خصوص ترکيباتي که شامل گوشت قرمز باشند و بهتر است دو سوم آنها از گياه تشکيل شوند زيرا هضم سريعتري دارند.
محمد باقر مينايي متخصص طب سنتي گفت: در فصل تابستان يکي از غذاهايي که افراد بايد مصرف کنند ترکيبات غذايي سريع الهضم مي‌باشد به دليل اينکه حرارت بدن در سطح آن قرار مي‌گيرد و در عمق بدن حرارتي وجود ندارد که بخواهد به هضم غذا کمک کند پس هر کس در فصل تابستان يک وعده‌ي غذايي سريع‌الهضم مانند نان و پنير و خيار و سکنجبين بخورد بدن او تا پايان تابستان قابليت تعادل دارد.
وي افزود: بهتر است در اين فصل در طول يک هفته از 5 تا 6 وعده غذايي سريع‌الهضم استفاده کرد. به عنوان مثال فرد در 24 ساعت اول نان و پنير و خيار و سکنجبين در 24 ساعت بعد نان و پنير و هندوانه ارگانيک، در 24 ساعت بعد نان و پنير و طالبي، در 24 ساعت بعد نان و پنير و انگور و در 24 ساعت آخر نان و پنير و خربزه مصرف نمايد.
مينايي تصريح کرد: در فصل تابستان دستگاه گوارش انسان به دليل خوردن غذاهاي پختني دچار اختلال مي‌شود بنابراين بعضي از افراد دچار يبوست و يا دل دردهاي توأم با تهوع مي‌شوند براي حل اين مشکل توصيه مي‌شود اين افراد به جاي اينکه 2 وعده غذايي پختني مصرف کنند از 1 وعده غذاي پختني و يک وعده غذاي سريع‌الهضم استفاده نمايند.
وي اظهار داشت: يکي از غذاهاي بسيار خوب فصل تابستان آب دوغ خيار و نان خشک است در اين فصل غذاهاي پختني بايد ساده باشند و دو سوم ترکيبات غذايي بايد از گياه تشکيل شوند زيرا هضم سريعتري دارند.
اين متخصص در پايان خاطر نشان کرد: تمام ترکيبات غذايي که دير هضم هستند نبايد در فصل تابستان خورده شوند به خصوص ترکيباتي که شامل گوشت قرمز باشند. گوشت قرمز هم سريع‌الهضم و هم دير هضم دارد. گوشت گوسفند بهتر است از راسته، گردن و کتف باشد و از قسمت ران آن نباشد زيرا اين قسمت دير هضم است.
کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه