برای رفع کسالت و بی حوصلگی در زندگی چه کنیم؟

سرویس سلامت جوان ایرانی؛ بخش روانشناسی:

رفع کسالت و بی حوصلگی:اگر شما هم جز آن دسته افرادی هستید که در دوره ای قرار گرفته اید که کسالت و بی حوصلگی بر زندگی شما حکمرانی میکند و چاره ای برای رهایی از آن پیدا نمی کنید با دلگرم همراه باشید تا با راه حل های موثر برای رفع کسالت و بی حوصلگی آشنا شوید:

 

رفع کسالت و بی حوصلگی

رفع کسالت و بی حوصلگی

 

 

رفع کسالت و بی حوصلگی:قبل از هر چیز به خود و کیفیت زندگیتان علاقمند باشید، بد نیست به بخش نوازشگر وجودی خود نیز مجال فعالیت دهید، بخشی که از شما حمایت کرده و مواقعی که در وضعیت روحی نامناسبی بسر می برید، شما را نوازش می کند.

 

 

رفع کسالت و بی حوصلگی:بین خودتان و مشکلات فاصله بیندازید حتی برای مدت کوتاهی.

 

 

رفع کسالت و بی حوصلگی:در این مواقع به ذهنتان مرخصی دهید. گهگاه لازم است به یک مسافرت ذهنی بروید.

 

 

رفع کسالت و بی حوصلگی:سپردن خود به دامن طبیعت همراه با فعالیت بدنی سبک و نرم، بسیار اثربخش خواهد بود.

 

 

رفع کسالت و بی حوصلگی:تغییرات هرچند کوچک در سبک زندگی را از یاد نبرید البته همراه با سادگی چرا که شاد�� در سادگی است و از خلاقیت در جنبه های مختلف زندگی خود استفاده کنید با اینکار از یکنواختگی و روزمرگی عذاب آور فاصله می گیرید.

 

 

رفع کسالت و بی حوصلگی:می توانید برای علایق رمانتیک خود وقت بیشتری صرف کنید احتمالاً با اینکار احساس آرامش و شادى به شما دست خواهد داد.

 

 

رفع کسالت و بی حوصلگی:دید خود به مسایل را تغییر دهید ضمن آنکه نگاه مثبت و خوش بینانه را در خود تقویت کنید.

 

 

رفع کسالت و بی حوصلگی:ارتباط خود با اطرافیان و یا افراد جدید و بخصوص کسانی که حس خوبی نسبت به آنها دارید را افزایش دهید.

 

 

رفع کسالت و بی حوصلگی:واقع بین باشید، قرار نیست با پیش آمدن هر مسئله‌ای زندگی و آینده شما تباه شود.

 

 

رفع کسالت و بی حوصلگی:مرور خاطرات زیبا و ورق زدن آلبوم عکس و یاد کردن مجدد از یک آشنای قدیمی، احساس شما را تغییر خواهد داد.

 

 

رفع کسالت و بی حوصلگی:سعی کنید هر از چند گاهی در زندگی خود تغییراتی هر چند جزئی ایجاد کنید.

 

رفع کسالت و بی حوصلگی

 


رفع کسالت و بی حوصلگی:بی کاری و فقدان فعالیت یک عامل مهم در ایجاد بی حوصلگی ست. دست به کارشوید با نشستن و به نقطه ای خیره شدن چیزی عوض نمی شود. برخیزید و به کاری مشغول شوید.

 

 


رفع کسالت و بی حوصلگی:حس پوچی و این باور که زندگی، شغل و فعالیتهای شما بی معنی است میتواند شما را تا مرز افسردگی پیش برد. شما نباید زندگی خود را یک دایره بیپایان و هدف بدانید. این وظیفه خود شماست که به زندگی خود معنا بخشید.

 

 


رفع کسالت و بی حوصلگی:هر روز یک چیز جدید یاد بگیرید و به علم خود بیفزایید.

 

 


رفع کسالت و بی حوصلگی:خود را به چالش بکشانید. به فعالیتی دست بزنید که در شما استرس ملایمیایجاد می کند. مانند برد و باخت (در بازی، ورزش) یا پذیرش ایده های جدید.

 

 


رفع کسالت و بی حوصلگی:به یاد داشته باشید که هیچ چیز کسالت بار و خسته کننده نیست بلکه اینذهن بی حوصلگی شماست که همه چیز را کسل کننده می بینید. بی حوصلگی یک امرنسبی و درونیست. افکار خود را تغییر دهید تا احساسات شما نیز تغییر یابند.

 

 


رفع کسالت و بی حوصلگی:حس کنجکاوی خود را بر انگیزید. نسبت به پیرامون خون بی تفاوت نباشید. سعی کنید از همه چیز سر در بیاورید.البته به غیر از مسائل شخصی دیگران.

 

 


رفع کسالت و بی حوصلگی:خیال پردازی کنید. خیال پردازی بیش از حد سبب دور افتادن شما ازواقعیتها و حقایق می گردد اما از تخیل خود می توانید در رفع بی حوصلگی کمکبگیرید. خیال پردازی کنید و به آرزوهای خود دست یابید.

 

 


رفع کسالت و بی حوصلگی:تکرار فعالیتهای روزمره یا از روی عادت بسیار خسته کننده است. بنابرایندیگر ایده ها، گزینه ها واحتمالات را هم انتخاب کنید. مثلا هر روز برایصبحانه چای شیرین نخورید، یک روز هم قهوه یا شیر بخورید یا هر روز سر یکساعت فعالیت خاصی را انجام ندهید. هراز گاهی طرز لباس پوشیدن یا مدل مویخود را تغییر دهید.

 

 


رفع کسالت و بی حوصلگی:هر بار سر قرار ملاقات یک دست لباس مشابه به تن نکنید یا در کافی شاپفقط میلک شیک سفارش ندهید. با یک هدیه بدون مناسبت طرف مقابل خود راغافلگیر کنید.

 

 

رفع کسالت و بی حوصلگی:تکراری نباشید.

 

 

رفع کسالت و بی حوصلگی:گاهی عوامل فیزیولوژیک نیز در ایجاد احساس کسالت موثر هستند به وضعیت جسمی خود اهمیت داده و با پزشک مشورت نمایید.

 

 

 

گردآوری:مجله اینترنتی دلگرم




نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه