آشنایی با چندی از نکات اشتباه در کاهش وزن

سرویس سلامت جوان ایرانی؛ بخش رژیم درمانی:

نکات اشتباه در کاهش وزن را برای شما عزیزان و کاربران محترم قرار داده ایم , با همراه باشید.

 

نکات اشتباه در کاهش وزن

 

 

نکات اشتباه در کاهش وزن

 

رژیم گرفتن این روزها امری عادی شده است و هر کسی با کم کردن حجم غذا یا افزایش مدت زمان ورزش روزانه به دنبال کاهش هر چه بیشتر وزن است. این درحالی است که در این میان هرکسی قصد دارد به اندازه خود کمک کرده و نکاتی را یادآور می شود.

 


یادآور شدن نکات و کمک کردن به فردی که به دنبال کاهش وزن است امری پسندید و کمکی بزرگ است اما گاهی اوقات ما ناخواسته نکاتی را می گوییم که خودمان از آن ها اطلاعی نداشته و در موردشان تحقیق نکرده ایم.


در میان نکاتی که دهان به دهان میچرخد و مقبولیت عام دارند تعدادی از هیچ ریشه علمی برخوردار نیستند و تنها فردی که رژیم دارد را اذیت می کند و شاید به بدن او آسیب های جدی نیز وارد کند. در ادامه مهمترین این نکات که به اشتباه میان مردم جا افتاده است را برای شما آورده ایم:

 

 

 

1- تمرکز بر یک جنبه برای کاهش وزن

اولین و بزرگترین اشتباه معمول در شروع کاهش وزن در افراد، تمرکز ،فقط بر یک جنبه برای رژیم و کاهش وزن است.

 

برای رسیدن به نتیجه مطلوب، صرفا داشتن رژیمی سخت، بدون برنامه ریزی ورزشی یا بر عکس، تمرکز بر فعالیت ورزشی مثلا پیاده روی، بدون رعایت نکات تغذیه ای مناسب، کافی نخواهد بود.

 

با توجه به هر دو جنبه تغذیه و ورزش، کاهش وزن سالم و متعادلی داشته باشید.

 

نکات اشتباه در کاهش وزن

 

2- مواجه با کمبود مواد غذایی

دومین اشتباه معمول افراد، کاهش به یکباره یا قطع برخی منابع مغذی و در نتیجه، مواجه با کمبود منابع غذایی مورد نیاز بدن می باشد.

 

حذف وعده های غذایی مثل شام یا صبحانه و کاهش مصرف مواد مغذی ، نه تنها هیچ ضرورتی برای کاهش وزن ندارد، بلکه می تواند برای سلامت بدن، خطر ساز هم باشد.

 

برای حفظ سرعت متابولیسم بدن، علاوه بر اینکه  لازم است با برنامه ریزی صحیح،  از تمامی مواد سالم و مغذی استفاده کنید،بهتر است همزمان،ورزش و فعالیت بدنی  مت��ادلی را هم برنامه ریزی نمایید تا این ترتیب ،کاهش وزن سالم و بی خطری داشته باشید.

 

 

 

3- کاهش وزن شدید در ماه

باور و اشتباه سوم برخی افراد، کاهش وزن زیاد و بیش از حد معمول در ماه است.چرا که این کار، بازگشت سریعتر وزن شما را در پی خواهد داشت.

بنابراین سعی کنید به مرور و تدریجا و به همان میزان استاندارد در ماه، وزن کم کنید.

نکات اشتباه در کاهش وزن

 

4- مصرف تصادفی و بدون برنامه مواد غذایی

اشتباه چهارم در کاهش وزن، مصرف رندم یا تصادفی مواد غذایی است.

بدن شما، پیوسته به املاح و مواد مغذی نیاز دارد.شما نمی توانید یک ماده غذایی را نادیده گرفته و مصرف ماده غذایی دیگر را آغاز کنید.اینکار، سلامت بدن را تهدید خواهد کرد.

تمامی مواد غذایی مورد نیاز بدن، باید به اندازه و همگام با یکدیگرمصرف شوند تا بدن دچار افت یا کمبود مواد غذایی نگردد.

 

 

5- قطع کامل روغن

و بالاخره، پنجمین اشتباهی که متاسفانه بسیار معمول است، حذف کامل روغن از برنامه غذایی می باشد.

 

بدن شما بدون چربی لازم، نمی تواند به فعالیت موثر خود ادامه دهد.با انتخاب روغن های سالم، رژیمی متعادل، بدنی سالم و کاهش وزن ایمنی داشته باشید.

 

علاوه بر تمامی اشتباهات ذکر شده، برخی افراد برای کاهش وزن سریعتر، قرص های لاغری را بدون مشورت پزشک و تنها با پیشنهاد اطرافیان مصرف می کنند.توصیه می کنیم با توجه به تمامی موارد بالا و در نظر گرفتن شرایط خاص بدنی، در خصوص نحوه رژیم غذایی و کاهش وزن خود، حتما با پزشک متخصص مشورت نمایید.

 

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم

 




نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه